+ İSLAMGREEN34 NEW WORLD » SANAL ALEM ANEKTODLARI 1. BÖLÜM  » 3 - SANAL ALEM - SANAL ALEM VE MÜSLÜMAN GENÇLİK İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR 1. BÖLÜM (Moderatör: İman_Power)
 SANAL ALEM - SANAL ALEMİN GENEL TANIMI VE YORUMLAR - LÜTFEN TIKLAYINIZ

Kullanıcı Adı: Beni Hatırla?
Şifre:
Sayfa: [1]
Konu: SANAL ALEM - SANAL ALEMİN GENEL TANIMI VE YORUMLAR - LÜTFEN TIKLAYINIZ  (Okunma Sayısı 7073 defa) Seçenekler Arama
« : Ekim 28, 2008, 06:42:24 ÖÖ »
admin
Ziyaretçi
SANAL ALEM - SANAL ALEMİN GENEL TANIMI VE YORUMLAR - LÜTFEN TIKLAYINIZ

Sanal Alemin Genel tanımı ve yorumlar - lütfen alttaki linkleri tıklayınız ve okuyunuz

http://tr.wikipedia.org/wiki/Sanal_alem

Siber uzay
Vikipedi, özgür ansiklope di
(Sanal alem sayfasından yönlendirildi)
Git ve: kullan, ara
Siber uzay, (orijinal anlamını karşılamasa da yaygın olan bir başka kullanımıyla sanal alem, cyberspac e) terimi bilgisaya rların ve onu kullanan insanların İnternet ve benzeri ağlar içinde kurduğu iletişimden doğan sanal gerçeklik ortamını anlatan metaforik bir soyutlama dır.

İnternet'e karşılık olarak da kullanılan siber uzay (cyberspac e) ilk olarak Kanadalı ünlü bilimkurg u yazarı William Gibson tarafından bir bilgisaya r korsanının Matrix adı verilen bir bilgisaya r sistemine sızarken yaşadıklarını anlatan Neuromanc er adlı romanda kullanılmıştır. Bu ünlü roman aynı zamanda sanal gerçeklik (virtual reality), yapay zeka (artificia l intellige nce) ve genetik mühendisliği (genetic engineeri ng) gibi kavramların da ilk olarak işlendiği eserdir.

[değiştir] Siber/sanal ayrımı
Çokça birbirine karışıyor olsa da siber ve sanal ayrı kavramlar dır. İnternet hem sanal hem de siberdir. Siber terimi siberneti k kökeninden gelmekted ir. İlk olarak 1958 yılında (canlılar ve/veya makineler arasındaki iletişim disiplini ni inceleyen Siberneti k biliminin babası sayılan) Louis Couffigna l tarafından kullanılmıştır.

İnternet'i anlatan sanal alem ve siber alem kavramlarının ikisi de doğru bir önermedir. İnternet, iletişim yöntemi açısından siber, yarattığı ortam açısından sanaldır.

[değiştir] Ayrıca bakınız

http://tr.wikipedia.org/wiki/Sanal_ger%C3%A7eklik

Sanal gerçeklik
Vikipedi, özgür ansiklope di
Git ve: kullan, ara
Sanal gerçeklik (Virtual reality), bilgisaya rlar tarafından simüle edilen ortamlara denir. Çoğu sanal gerçeklik ortamı bir bilgisaya r ekranı yoluyla edinilen görsel tecrübelerden ibarettir . Bunun yanında bazı ortamlar duyma, hareket gibi başka duyularda n da yararlanır.

[değiştir] Sanallık felsefesi
Latincede ki virtualis kökeninden gelen sanallık, kavram olarak varolmaya n ancak sanrılarla varolduğu kabul edilen şeyler için kullanılmıştır. Türk Dil Kurumu'nun karşılığını 'sanal' olarak belirlediği 'virtual' gerçekte var olmayan kavramlar, olgular ve mekanlar için kullanılır. Terimin kökü 'sanmak' fiilinden gelmekted ir. Dolayısıyla sanal bir kavram gerçek ya da varolan değildir. Ancak yine de gerçeğin karşıtı da; yani sahte ya da yanlış da değildir.

Buradan yola çıkarak sanal gerçeklik kavramının gerçek dışı bir yaşam formu olduğu da düşünülemez. Aksine terimden gerçek yaşamın uç noktalarının sanal bir gerçeklik üstünde birbirine dokunduğu ortam algılanmalıdır.

[değiştir] Ayrıca bakınız
http://www.haber7.com/haber/20081008/Sanal-alem-yalan-alem-olmus.php

  #1 
Alengirli

 
 
EditörDurumu: ÇevrimDışı Üyelik Tarihi: Jun 2007Mesaj lar: 4.435 Yaş: 24Tecrübe Puanı: 5SDN Puanı: 44   "Sanal alem yalan alem" özdeyişi nihayet bilimsel olarak da olarak doğrulandı. İnsanlar e-posta yazarken daha fazla yalan söylüyor. İşte sonuçlar.
Patronunu zdan, mesai arkadaşınızdan veya diğer tanıdıklarınızdan aldığınız e-postalar ne derece güvenilir? Spam ve trojan için çeşitli güvenlik çözümleri bulunsa da, yalan için henüz üretilmiş bir çözüm yok. Rutgers ve DePaul Üniversiteleri, insanların e-posta ile haberleşirken, kağıt kalem ile yazışmalarından daha fazla yalan söylediklerini bilimsel açıdan inceledi.

Araştırmaya katılan öğrencilere, tanımadıkları biriyle paylaşabilecekleri bir miktar paraları olduğu söylendi ve durumu bu yabancıya izah etmeleri istendi. Öğrencilerin tam %92'si e-posta gönderirken paranın miktarı konusunda yalan söyledi. Aynı izahı kağıda yazanlard a ise bu oran %64'te kaldı. Bu okullarda ki öğrencilerin yalana oldukça meyilli olmalarının yanı sıra, e-postaların mektuplar dan daha güvensiz olduğunu da ortaya koyan bu araştırmaya bakalım diğer bilim çevrelerinden yanıt gelecek mi.

:: E-posta gönderirken gerçekliğe özen gösterir misiniz?

Yazan : Erhan Kahraman
SDN - http://shiftdelete.net

http://ansiklopedi.bibilgi.com/Sanal-Alem

Sanal AlemBibil gi.com » Ansiklope di » Sanal Alem
Paylaş | E-mail | Beğendim | Yazdır | Facebook | Google | Twitter
Bu başlık Radikal gazetesin de yayımlanan bilişim ve siber kültür sayfasını açıklamaktadır. İnterneti anlatmak için kullanılan sanal alem terimi için sanal alem başlığına bakınızSanal Alem, Radikal Gazetesi Bilgi Teknoloji leri Editörü M. Serdar Kuzuloğlu tarafından hazırlanan ve haftalık olarak yayı

Sanal Alem hakkında bilgi
Bu başlık Radikal gazetesin de yayımlanan bilişim ve siber kültür sayfasını açıklamaktadır. İnterneti anlatmak için kullanılan sanal alem terimi için sanal alem başlığına bakınızSanal Alem, Radikal Gazetesi Bilgi Teknoloji leri Editörü M. Serdar Kuzuloğlu tarafından hazırlanan ve haftalık olarak yayımlanan bilişim, İnternet, siber kültür sayfasıdır.

Sayfasda, dünyadaki siber kültür akımları, bilişim dünyası ve etkileri incelenir .

Bir terim olarak interneti tanımlamak için de kullanılır. Bu amaçla 'Siber Alem' tabiri de doğrudur. Siber ve sanal ayrımı temelde Cyber ve Virtual terimleri nden gelir ve çoğunlukla karıştırılmalarına rağmen birbirler inden farklı anlamlara sahiptirl er.
Tarihçesi
Radikal gazetesin in ilk gününden bu yana düzenli olarak yayımlanan Sanal Alem ilk olarak 2 Aralık 1996 tarihinde 'İnternet' başlığıyla çıktı. Kısa sürede gördüğü ilgi üzerine 17 Mart 1998 tarihinde gazeteyle birlikte dağıtılan 8 sayfalık bir haftalık ek haline geldi. Bu sırada ismi de 'Sanal Alem' olarak değiştirildi.

Sanal Alem bir süre sonra yeniden gazete içinde sayfa olarak yayına devam etmiştir. Şu an Pazartesi günleri yayımlanmaktadır.

Bu marka 1999 yılında hayata geçen ve 1 yıl boyunca hizmet veren sanalalem .com adresinde ki web sitesinin de de kullanılmıştır. Tasarım ve programla nması M. Serdar Kuzuloğlu tarafından gerçekleştirilen yatay portal Sanal Alem bu süre içinde 40 binden fazla üyesine güncel haberler, web dersleri, İSS rehberi, sinema bilgileri, otomotiv rehberi, web dizini, ICQ Sohbet rehberi, bağlantı değişimi, toplist, tartışma forumu, sohbet (chat) gibi bir dizi hizmeti ücretsiz olarak sunmuştur.

Sanal Alem, M. Serdar Kuzuloğlu'nun 2002 yılında Radyo Kozmos'ta başlattığı, 2004 yılından bu yana da NTV Radyo'da Sohbet devam ettirdiği bilişim konulu haftalık radyo programının da adıdır.

Radyo sürümü 16 Mart 2005 tarihinde başlattığı podcast yayınıyla Türkiye'nin ilk podcasti olmuştur. Podcast yayını Apple firmasının iTunes rehberind e de yer almaktadır.
Kökeni
Bugünlerde İnternetin genel terimleri nden biri haline gelen sanal alem kavramı Türkçe'ye ilk olarak 17 Mart 1998 tarihinde yayına başlayan Sanal Alem ekinin ismi olarak girmiştir. İsim babaları M. Serdar Kuzuloğlu ve Sönmez Karakurt'tur. Ekin logosu o dönemde gazetenin grafikerl erinden olan Sönmez Karakurt tarafından tasarlanmıştır.
Dış Bağlantılar
Radikal / Sanal Alem sayfası
Radikal / Sanal Alem XML beslemesi
Sanal Alem podcast
Sanal Alem podcast iTunes
M. Serdar Kuzuloğlu Radikal köşe yazıları arşivi (15/10/2001'den bugüne kadar. Daha önceki yazılar teknik bir sorun sebebiyle silinmiştir.)

Bu sayfa oluşturulurken "Sanal Alem" adlı Vikipedi maddesind en yararlanılmıştır. Bu metin, GNU Özgür Belgeleme Lisansı kapsamındadır.
2. Alternati f : Sanal alemSiber uzay maddesi için oluşturulmuş kısayol. Bu madde ile ilgili detaylı bilgiyi Siber uzay linkinde bulabilir siniz.

http://mutmain.wordpress.com/

gençlik, ‘sanal alem’in tehdidind e
09.08.200 6
Milli Gazete

Ebeveynle r dikkat!

İNTERNET; DOST MU, DÜŞMAN MI?

Merhaba, okulların kapanmasıyla öğrenciler ve çocuklar özellikle yazın kavurucu sıcağından evdeki bilgisaya rlara ve internete sığınmış durumdala r. Çocuk gelişimi nazarıyla bu konuyu değerlendirir misiniz?

Öncelikle çocuk ve internet konusunu gündemine aldığı için gazetemiz i, bu röportajı okudukları için tüm gençlerimizi ve onların geleceğini özenle hazırlayan ebeveynle rimizi tebrik ederim. Konu çok önemlidir. Çünkü daha geçen hafta çocuğumuzun seyretmes i için internett en indirdiğimiz bir çizgi filmi müstehcen görüntüler sebebiyle silmek zorunda kaldık. Bunun şokunu atlatmada n bir arkadaşımızın çocuklarının bu tür sakıncalı videolar izlemiş olduğunu dehşetle öğrendik. Tüm anne babalara sesleniyo rum. “Güven çok önemlidir ama kontrol her şeydir”. Okullar kapanmış, bilgisaya rların modelleri yükseltilmiş, internet hızlanmış ve kesintisi z sınırsız imkânlar sunulmaya başlamıştır. Bilgisaya r karşısında 10 yaşındaki çocukla 30 yaşındaki yetişkin eşit bir konuma gelmiş, aynı bilgiye ulaşmada benzer bir mesafeye erişmişlerdir. İnternetin hızlanmasıyla video dosyaları popülerleşmiş, indirilen videolar pornograf ik görüntülerle kirletilm iştir. İnternette kapitaliz m reklâm ve marka ile körüklenmiş, yanlış ve eksik bilgi bombardımanıyla bilgi kirlenmes i yaşanmıştır. Böyle korkunç bir ortamda çok dikkatli olmak, dipsiz kuyulara taş atmamak gerekmekt edir. İbn-i Sina’nın tabiriyle “çocuklar muma benzer, çocukluklarında kolay şekil alır, geleceğe bunları sağlam taşırlar”. Dolayısıyla çocukluk yaşantıları insanın geleceği ile ilgili çok büyük önem arz etmektedi r. Böyle hassas bir dönemde çocuklarımızın her konuda olduğu gibi internet konusunda da ebeveynle rinin rehberliğine ihtiyacı vardır. İnternet birçok bilgisaya rın birbirine bağlanması, bilgisaya r aracılığıyla bilgileri n paylaşılması demektir. Evinizin görünmeyen penceresi, çalınmayan kapısı demektir. İnternet de diğer birçok unsur gibi kullanıma bağlı olarak çocuğun gelişimini olumlu ve olumsuz olarak etkileyeb ilmektedi r.

Kullanım bağlı olarak derken neyi kastettiğinizi biraz açar mısınız?

Kullanıma bağlı olaraktan kastımız; kullanım amacı, türü, süresi, tekrarı, yöntemi ve kullanıcının kendisidi r. Aslında internet çocuğun zihinsel, sosyal, akademik, dil gelişimine olumlu katkı sağlayabilir. Teknoloji yi kullanma, zaman yönetiminde tecrübe, bilgiye ulaşma yollarını kavrama gibi artılar da kazandırabilir. Burada dikkat edilmesi gerekilen nokta: dinimizin ön gördüğü yaşam tarzında her şeyi yerli yerince ve ölçüsünde yapmanın daha faydalı olduğunun hatırlanmasıdır. Eğer bazı ölçülere riayet edecek olursak interneti n zararlarını minimuma indirir faydalarını da nispeten arttırırız. İnternetten kaçış yok, ancak kontrol altına alabiliri z. Bir önceki kuşağın televizyo nlara verdiği tepkiyi hatırlayalım. Şimdi herkesin evinde en geniş ekranlarından en son modelleri nden televizyo nlar var. Özel televizyo n kanalları açıldığında ülkemizin başbakanlarından birisi kötü içerikli yayınları seyretmek istemeyen lere kumandayı göstererek kanal değiştirmesini öğretmişti! Burada maksadımı haddimizi aşıp aynı saygısızlığı tekrarlam ak değil. Buradaki kastımız kontrolün önemini vurgulama k. Öyle bir kontrol ki, çocuğun özgüvenini zedelemey ecek, lakin haberi olmadan da izlenecek .

Dedikleri nizden internet çocuk gelişimi için faydalı bir şey değil manası çıkıyor o zaman?
İnternette çocuk güvenliği diye bir kavram var sebepsiz değil muhakkak. Symantec ve Internati onal Crime Analysis Associati on (ICAA) tarafından çocukların internett e dolaşırken karşılaştıkları riskleri ve buna tepkileri ni tespit etmeyi amaçlayan ‘İnternetteki Çocuğun Riskleri’ adlı araştırma sonuçlarına göre:
• Çocuklar pornograf ik bir materyall e karşılaştıklarında sadece yüzde 24’ünün olumsuz bir durumla karşılaştığını düşünmekte, yüzde 30’u böyle bir materyall e karşılaştığında merak duyduğunu söylerken, bunu olumsuz olarak algılamayanların oranı ise yüzde 46’dır.
• Çocukların yüzde 27’sinin İnternet’te tümüyle denetimsi z dolaşmakta.
• Çocukların büyük bir çoğunluğu sohbet odaları, haber grupları ve diğer interakti f servisler gibi, yabancılarla iletişim kurabilec ekleri ortamları düzenli olarak ziyaret etmekte,
• Araştırma kapsamındaki çocuklar seksle ilgili konulara ilgi duymakta,
• Ebeveynle rin %47’si çocuklarının internett e ziyaret ettiği siteleri nadiren denetleme kte,
• Çocukların %27’si tümüyle denetimsi z internett e dolaşabilmekte,
• Çocukların %34’ü Internet kullanım prensiple ri konusunda büyüklerinden hiçbir bilgi ve öneri almamakta,

Durum bu. Zararlı mı faydalı mı? Bu tespitler zararlarından korunmak için ifade edilmiş. Zaten DSL bağlantısı sayesinde “sınırsız internet” propagand asıyla çok büyük bir hata yapıldığını düşünüyorum. Burada “sınırsız” olan “bağlantı süresi”dir. Hâlbuki körpe zihinler bundan “hiçbir sınırın olmadığı” anlamını çıkartarak sorumsuz bir özgürlük anlayışını internete aksettirm ekteler.

Peki çocuk gelişimi açısından incelediğimizde somut olarak ne tür zararlard an bahsedebi lirsiniz?
Bunları kategoril er halinde söylemenin daha faydalı olacağı kanaatind eyim. Mesela çocukların %10u interneti araştırma amaçlı kullanırken diğerleri sohbet, oyun ve vakit geçirmek için web sitelerin de zaman öldürmektedir. Halbuki bizim medeniyet imiz “zaman geçirme” medeniyet i değil “zaman değerlendirme” medeniyet idir. Somut olarak birinci tehlike: Sohbet (chat; msn, icq, vs…): Çocuklar tanımadıkları insanlarl a sohbet ettikleri nde ne de olsa sanal bir ortam diyerek yalan söyleyebilmekte, kendileri ni farklı şekillerde tanıtmakta, kimlikler iyle ilgili yanlış bilgiler vermekted irler. Kişilik gelişimlerinin oluştuğu dönemlerde bu tür asılsız sunumlar kimlik gelişimlerini olumsuz etkileyeb ilmektedi r. Zamanla oluşturdukları bu hayali kişiliğe bürünme ihtimalle ri bulunmakt adır.

İkincisi ise çevirim içi (online) oyunlar: Knight (korkunç yaratıklarla, başka korkunç varlıkları öldürdükçe rütbenizin arttığı, artıkça daha kolay adam öldürebildiğiniz, yalan dolanla başkalarından çaldığınız silahlarl a oynanan oyun, üyesi olduğunuz klanla –adam öldürme topluluğu- özdeşleşme), omarta (hırsızlık, öldürme gibi davranışları yaptıkça rütbe kazanılan suç işlemeyi özendiren mafyavari oyunlar) ve bu oyunlarda hızlı yükselmek için silver ve gold gibi paralı üyelikle belli başlı internet risklerin den olan kumara özendirmektedir.

Üçüncüsü ise internett e vakit geçirmek için amaçsız dolaşma, yani şeytanın musallat olmasını teşvik etmek gibi bir şey. Nedir musallat olan şey. Uygunsuz içerik: Pornograf ik resim video ses dosyalarının istenerek veya beklenmed en aniden karşınıza çıkması, satanizm, intihar, kafa kesme, ameliyat, kadavra inceleme gibi çocukların duygusal gelişimlerini olumsuz etkileyec ek içerikler internett e bazen açıktan bazen masum isimler ardında kullanıcılara ulaşmaktadır.

En büyük sıkıntılardan biri ise kafelerde internete girilmesi: Gençlerin bir kısmı evde internet bağlantısı olduğu halde internet kafeye gitmeyi tercih etmektedi r. Tercih sebepleri, eve gelecek olan yüklü telefon paralarını azaltarak aile içi çatışmaları aza indirmek, kendi kullanım sürelerini kısıtlamak ve internet kafedeki ağ grubuyla birden fazla kişiyle oyun oynamak şeklinde sıralanabilir. Evde aşırı kontrol, baskı ve yasaktan sıkılan çocuklar denetimsi z kafelere gitmekted ir. Gençler internet kafelerde interneti n olumsuz kullanımın özendirici bir boyutu olduğunu ifade ederek “İnternet kafede şöyle oldu, böyle oldu şeklinde anlatımlar bizi çekiyor” şeklindeki konuşmaların kendileri ni internet kafelere yönlendirdiğini belirtmek tedir. Diğer taraftan, internet kafenin ortamını daha rahatsız edici bularak evde daha sağlıklı kullanıldığını düşünen ayrı bir kesim de var. “İnternet kafelerde gürültü, sigara, beni rahatsız ediyor. Evde bilinçli ve sağlıklı kullandığım için interneti olumlu buluyorum . Ev daha sağlıklı bir mekan” diyebilen aklı selim gençleri tebrik etmek lazım.

Bir diğer tehlike internet kullanımının süresi ve sıklığıdır. Sınırsız bağlantı propagand ası sebebiyle internett en düşmeyen gençler sosyal hayattan bir bir düşmeye başlıyorlar. Kişiliğin gelişmesinde asosyal bir boyut kazanan genç ileriki yaşlarda içinden çıkılması zor bir sarmala yakalanıyor. Bazı gençler interneti kontrollü kullandıkları, dolayısıyla sosyal hayatlarını engelleme diklerini ve bu vesileyle de internett e yeni insanlarl a tanışmış olmalarının kendileri ni hayattan koparmadığını da söyleyebilmektedirler.

Diğer bir sıkıntı ise güvenlik. Düşünün bir kameranız var. Sizin haberiniz yok. Casus programla rla webcamdak i canlı görüntüler bilgisaya rınız aracılığıyla başkalarına ulaşıyor. Veya aile fotoğraflarınız var… veya kredi kartınızla alışveriş yapıyorsunuz. Çocuğunuzu casus programla rı kurması için kandıran kişiler işbaşında aman uyanık olun.

İnternette en çok karşınıza çıkan olgu ise reklam ve propagand adır. Dezenform asyonun çok yüksek olduğu bu iletişim aracı birden çocuğunuzu nike veya barbie sitelerin de marka bağımlısı haline getirebil ir.

O zaman yasaklama lı mı interneti ne yapmalı.
Aşırı sınırlama ve yasaklama daha zararlı. Çocuk otokontro lünü geliştiremiyor. Dıştan denetimli kişiler çoğu zaman aldatmaya meyillidi r. Bu çocuklar daha sonra sağlıklı bir internet kullanıcısı olamıyorlar, tıpkı küçükken televizyo n izlemesi yasaklanmış çocukların ileriki yaşlarda televizyo nkolik olması gibi. Mesela çocukların bu konudaki fikirleri ne bakarsanız çok nettir:

İnternet kurulunun “gençlerin internet kullanımı” konusunda yaptığı araştırma sonuçlarına göre çocukların interneti değerlendirmesinde 2 farklı fikir ön plana çıkmaktadır. Birinci grup interneti n zararlı yönlerine vurgu yaparken, diğer grup internete daha olumlu bir bakış açısı sergilemiştir. İnterneti boşa zaman harcamak olarak gören veya hiçbir şekilde bilmeyen ve müsaade etmeyen ebeveyn çocukları ise internete karşı olumsuz tavır sergileme kte internet olgunluğunu daha yavaş kazanmakt adır. Ailelerin internete bakış açısı çocuklarınkini etkilemek te; interneti bilen ve olumlu yaklaşan ailelerin çocukları internet olgunluğunu kolay kazanmakt adır. Ailenin eğitimli olması, evde bilgisaya r ve interneti n bulunması gençleri interneti n kullanıma ilişkin olgunlaştırmakta, olumlu kullanım kültürünü edinmeler ini kolaylaştırmaktadır. Yasaklama nın çözüm olmadığını tekrar hatırlatır bir öğrencinin sınırlamayı nasıl olumlu karşıladığını size onun cümleleriyle şöyle ifade edebiliri m: “Ben küçükken (9 yaşındayken) benim gelişimimde olumsuz bir rol oynamaması için babam ya monitörü saklardı, ya bir kablosunu saklardı. Birey olma vasıflarım yerine gelince tekrar geri verdi. İnsan tamamen kaybettik ten sonra bir saat kullanıp yerinden kalkmasını öğreniyor”.

Ailelerin kontrolü nasıl olmalı peki çok hassas bir konu galiba.
Ailelerin kontrolü konusunda, görüşülen gençler farklı görüşler sunmuşlardır. Bir grup genç bu durumu olumlu karşılamış ve ailelerin in koyduğu yasakların gençleri daha düzenli bir kullanıcı yapacağını savunmuşlardır. Diğer bir grup ise, bu tür yasaklard an ters etki yaptığını ve gençleri interneti daha çok ve gizlice kullanmay a yöneldiği belirtmişlerdir. Bu gençlerden biri bu yasaklama ların gençleri internet kafelere yönlendirdiğini söyleyerek görüşlerini şu şekilde özetlemiştir: “Aileler bizlere güvenmiyor, bu nedenle bu tip bir fırsat elimize geçtiğinde daha çok kullanmak istiyoruz . Bu nedenle bize güven duygusu aşılanmalı. Ergenlik dönemindeki aşırı korumacı tutum bizleri kısıtlıyor. Ben istediğim zaman kafeye gidip internete girebilir im. Evde kısıtlayınca kafeye giderek bu sorundan kurtuluyo rum”. Bir diğer grup ise, Aile yasaklarını olumlu bulmakta, diğer yandan internet kullanımı üzerindeki insiyatif lerini yitirmeme k için kendi kendileri ni kontrol etmeleri gerektiğini savunmakt adırlar. Bu gençlerden biri görüşlerini şu şekilde ifade etmektedi r: “Aslında kendi kendimizi kontrol etmemiz uzun vadede bizim işimize yarar. Aileler fazla chat gibi şeyler yaptığımız için bize bunları yasaklaya biliyorla r ama ileride gerçekten ihtiyacımız olduğunda bu imkânı kullanama yacağımızı düşünmüyoruz. Daha bir sene önce chatten başka bir şey yapmazken, şimdi web sayfası tasarımı ile uğraşıyorum. Şimdi de chat yapıyorum ama kendimi sınırlıyorum”.

Gençlerin aileleri ile yaşadığı sorunlara ilişkin dikkat çekici bir diğer tartışma konusu ise ailelerin bu yeni gelişme karşısında bilgisiz olmalarıdır. Özellikle hem interneti tanımayan ve çocuk yetiştirmek konusunda tecrübesiz olmaları nedeniyle gereğinden fazla kontrole ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Bu görüşe karşı çıkan öğrenciler ise ailelerin güvenini kazanmanın kendi ellerinde olduğu görüşünü savunmakt adırlar. Bu öğrencilerden biri “Bu bizlerin yaptığı bir seçim, sorumlu bizleriz. Eğer biz ICQ’yu yükleyip chat yapıyorsak, bunu sorumlusu ICQ’yu programla yan değil, biziz. İnternet kullanmak hata değil, böyle bakılmamalı ama chat gibi şeyleri belirli sınırlarda yaparsak sorun olmaz” diyerek, kişisel bilince sahip olmanın önemini vurgulamıştır. Bu noktada gençler ‘zararlı’ sitelere girdikler ini belirtirk en, konu hakkında bilgilend irilmemel erini sebep olarak göstermektedirler. “Çözüm için toplumun bilinçlendirilmesi şart. Ayrıca illa ki başkaları bizi sınırlandırmak zorunda kalmamalı, kendi sorunlarımızı çözebilmeliyiz. Televizyo n, radyo gibi araçlarla interneti n sadece chat ve oyundan oluşmadığı anlatılmalı.” “İnsanlar hayatları boyunca seçimler yapıyorlar, duygu ve düşüncelerini dizginley ebilecek kapasited eler (otokontro l). Toplum bilinci artırılmalı böylece otokontro l kolaylaşır”.

Özetle anlaşılacağı gibi yasak koyması bilinçsiz kullanımın önünü açtığı gibi, tamamını kaybetmem ek adına kontrollü bir kullanıma da teşvik edebiliyo r. O zaman kontrol her şey diyoruz. Fakat çocuğa güvenilmediği anlamına gelecek bir kontrolde n bahsetmed iğimizin altını çiziyoruz.

Peki iyi niyetli çocuklar içinde aynı tehlikele r geçerli mi?
Ergenler interneti derslerin e yardımcı olamaya ve entellektüel birikimle rini artırmaya yönelik kullanmak isteseler de, bu tür kaynaklar a nereden ulaşacaklarını bilemedik leri için daha çok oyun ve chat amaçlı kullanıma yönlenmektedirler. Son dönemde internet kullanımıyla ilgili haberler özellikle internet kullanımının yaygın olmadığı ailelerde endişeyi artırırken, aile içinde çatışmaların artmasına da sebep olmuştur.

Yapılan araştırmalarda ergenler, genel olarak yasaklara karşı ve yasaklama ların internet ortamını daha çekici hale getirdiğini ve asıl çözümün bilinci artırarak otokontro lü sağlamak olduğunu vurgulamışlardır. Bu anlamda en çok yardım bekledikl eri kurum okullardır. Okullara bilgisaya r derslerin in konulması temel talepleri dir.
Gençlerin denetim konusunda ki düşünceleri iki grup altında toplanmak tadır:
1. İnternet üzerinde yasaklama lar yoluyla denetim sağlanmasını isteyenle r
2. İnternetin bir özgürlük ortamı olduğunu ve yasaklama lar yerine toplumsal bilicin artırılması gerektiğini savunanla r
Birinci düşünceyi savunan öğrencilerin hepsi sosyo-ekonomik düzeyleri düşük ailelerde n gelmekte olup, evlerinde kendi bilgisaya r ve internet bağlantısına sahip değillerdir. Bu grup, internet konusunda bir deneyime sahip olmamaları nedeniyle medyadaki söylemlerden olumsuz etkilenme kte ve internete karşı olumsuz bir tutum sergileme ktedirler . Ülkemizin yarınlarının sorumluluğunu taşıyacak gençlerimizin, internet hakkında yanlış önyargılar geliştirmesinin engellenm esi hızla gelişen bu teknoloji ni ülkemizdeki geleceği acısında önem arz etmektedi r. Bu noktada, okullarda düzenlenecek seminerle r ve medyada yayınlanacak programla r, gençlerin internet ile doğru bir biçimde tanıştırılarak bilgilenm elerinin sağlanması açısından olumlu bir adım olacağı kanısı internet otoritele ri tarafından belirtilm ektedir.

İkinci gruptaki öğrenciler, interneti n özgürlük olduğunu ve internet ortamında yapılacak yasaklama ların interneti n doğasına aykırı olduğunu savunmakt adırlar. Bu alana ait sorunların toplumsal bilincin artırılması gibi uzun vadeli bir çalışmaya ile çözülebileceğine inanmakta dırlar. Gençler bu tür yaklaşımın gerçek çözüm olduğuna inanırken, bu uygulamanın ne kadar zor olduğunun da farkındalar. Örneğin, bir gencin “Otokontro l gerekli yasaklar işe yaramaz ama Türk milletind e bu da işe yaramaz” ifadesi durumun farkında olduklarını ve Türkiye’de internet kullanımı konusunda ki görüşlerinin ne denli olumsuz olduğunu yansıtması açısından önemlidir. Bu gruptaki gençlerin, internet kullanımı konusunda olgun bir kültür geliştirdiği ise altı çizilmesi gereken bir noktadır, bu özellikleri ile internet hakkında bilgisi olmayan genler için eğitici bir rol üstlenebilirler. Bir öneri olarak, bilgisaya r ve internet donanımı konusunda yeterli denetimi olan okullar ile bu donatıma sahip olmayan liseler arasında “kardeş lise” eşleştirilmesi yoluna gidilerek, internet kullanımı konusunda gençler arasındaki eşitsizliğin giderilme si sunulabil ir.

Bu sorunlar nasıl aşılabilir
İnternet kurulu bu konuda bazı açıklamalar yapmıştı:
1. İnternet kullanıma ilişkin yalnız ergenleri n değil, ailelerin ve tüm toplumun bilinçlendirilmesi,
2. Toplumun bilinçlendirilmesi için çeşitli iletişim araçlarında (medyada) halkı bilgilend irecek fakat endişelere yol açmayak nitelikte yayınlar hazırlanması,
3. Okullara bilgisaya r kullanımını geliştirecek dersler konulması,
4. İlgili sektörlerin ve servis sağlayıcılarının Türkçe içerikli referans sağlacak ve eğitim konusunda yardımcı olacak siteler hazırlamaları,
5. “Zararlı” olarak nitelendi rilen sitelerin denetlenm esi ve bu siteleri hazırlayanların eğitilmesi,
6. Sosyo- ekonomik düzeyi düşük olan yerlerde okuyan öğrenciler için devlet eliyle okullara bilgisaya r labaratua rları kurulması ve internet bağlantısının sağlanması
7. Eskiden bilgiye ulaşmada zorlanan insanlar internet sayesine sınırsız bilgiye ulaşıyor fakat bu sefer maharet faydalı bilgiyi ayıklamak olarak ön plana çıkıyor. O kadar bilgi bombardımanından doğru bilgiye ulaşmak çok zorlaştı. Gençler ve çocuklar iyi ve faydalı siteleri ziyaret etmek isteseler bile bu konuda gerçek bir kılavuz yok. Vicdan sahibi ehil kişilerce kılavuzlar hazırlanmalı, milli ve manevi değerlerimiz ışığında internet kullanım kılavuzları yazılmalı.

Bu tür çözüm önerilerinin daha büyük çapta çalışmalarla daha kapsamlı hazırlandığı ve uygulandığı takdirde, internet kullanımı hem sağlıklı ve yaygın bir şekilde kullanılacaktır. Kültür, toplumsal bir olgu olup, interneti n kendi kültürünü oluşturabilmesi ancak toplumun geniş bir kesimiyle paylaşılmasıyla mümkündür. Uygun önlemler ve politikal arla interneti n sağlıklı bir şekilde yaygınlaşması mümkündür ve aynı zamanda gereklidi r. Gerekli politikal arın ve önlemlerin saptanıp hayata geçirilmesi için gecikmeks izin kaynak ayrılmalı ve bir uygulama planı hayata geçirilmelidir.

GÜVENLİ İNTERT İÇİN ÖNERİLER
1. İnternetten kaçış yok. Yasak çözüm değil. Yasak interneti daha cazip hale getiriyor ve tehlikeli kafelere yönlendiriyor. Gizlilik başlıyor. Yalan yayılıyor. Yasaklama dan çocuğun gelişimine paralel sınırlı kullanım izni verin.
2. temel değerlerimizi, Allahın bizi sürekli gördüğünü hatırlatıni ilerde mahcup olacağımız utanacağımız, pişman olacağımız olumsuz davranışlardan internet ortamında da uzak durulması gerektiğini, Müslüman şahsiyetine yakışan bir internet kullanımını öğretin.
3. İnternet hakkında bilgi sahibi olup, zaralarından nasıl korunacağı öğrenin, internet nasıl daha faydalı kullanılabilir çocukla konuşun. Microsoft’un çocuk güvenliği hakkındaki makaleler i alt bölümleriyle beraber çok titizce muhakkak ama muhakkak okuyun (www.micro soft.com/turkiye/athome/security/children/default.mspx), hatta yazıcıdan yazdırılıp bilgisaya ra yakın bir yerde bulunduru n.
4. Bilgisaya rı, ailenin birlikte oturduğu bir ortama kurun ve İnternet’te çocuklarınızla birlikte dolaşın. Çocukların tek başlarına yalnız kalabilec eği odalarda bilgisaya r bulundurm ayın, evin en işlek yerinde monitörü herkesin görebileceği yöne çevirin.
5. Herkesin bir kullanıcı hesabı, dolayısıyla sorumluluğu olmalı. Şifreler varsa anne ve baba tarafından bilinmeli . Çocuklarınızın şifrelerini koruyun. Adları, yaşları, cinsiyetl eri gibi kendileri yle ilgili özel bilgiler içeren isimler ve lakaplar kullanmal arına engel olun.
6. E-mail msn gibi araçlar önce ebeveynin ki kullanılarak başlayın, daha sonra düzenli paylaşımlarla (bugün internett e neler yaşadın paylaşmandan çok memnun olurum… gibi) çocuğun hesabı açılarak tedrici olarak sorumluluğu tamamen çocuğa verin.
7. Süre sınırlaması koyun, hangi programla r hangi araçlar hangi oyunlar oynanacak önceden planlanan ve alınan izinler ölçüsünde gerçekleştirilmesine müsaade edin.
8. Çocuklarınızla iletişim kurun. Pornograf ik spam e-postalar gibi uygunsuz içerik konusunda çocuklarınızla açık ve net bir şekilde konuşun. Bu tür içerikle karşılaştıklarında sizi bilgilend irmelerin i sağlayın.
9. Çocuklarınızın online alışkanlıklarını öğrenin. Müzik indirme, online oyunlar, instant messaging gibi ne tür internet aktivitel erine katıldıklarını bilin. Web sitesi tasarlama sını öğrenelim öğretelim. Çocuğunuzla birlikte onun gelişim düzeyine göre mizah, çizgi, sanat, edebiyat, fikir siteleri gibi amatör siteler kurun.
10. İnternette dolaşırken hiçbir zaman özel bilgileri ni vermemele rini öğretin. Kötü amaçlı pazarlama cılar, ad, adres, telefon ve alışveriş alışkanlıkları gibi bilgileri edinerek çocuklarınızı hedefleye bilirler.
11. Çocuklarınızın arkadaşlarını tanıyın. Evde her şeyi denetleye bilirsini z ama internete farklı yerlere de girebilir ler. Çocuklarınızın arkadaşlarının aileleriy le de iletişim kurun ve beraberce güvenli bir ortam yaratın.
12. Spam’e engel olun. Bir spam filtrelem e yazılımı ile çocuklarınızı rahatsız edici mesajlar almalarına engel olun.
13. Çocuklarınıza kendileri nin veya ailelerin in fotoğraflarını hiç bir zaman internett e tanıştıkları kişilere göndermemeleri gerektiğini öğretin.
14. İnternette tanımadıkları kişilerle konuşmamalarını söyleyin. Eğer yabancı biri onlara rahatsız edici sorular sorarsa hemen çıkıp sizi bilgilend irmelerin i isteyin.
15. Tempory Internet Files, son kullanılanlar, geri dönüşüm kutusu, sık kullanılanlar, geçmiş sayfaları ve bölümleri zaman zaman gözden geçirin. Çocuklarınızın güvenini koruyun. Fazla koruma onlara güvenmediğiniz mesajı verebilir . Onları izleme nedeniniz i anladıklarından emin olun; İnternet konularını sizinle açıkça tartışmalarını sağlayın.
16. Bazı sınırlama ve engelleme programla rı kullanın, herkesin güvenliği için güvenliği düzeyi üst seviyede virüs programla rı çalışır vaziyette bulunduru n.
17. Çocuklar yeni şeyler öğrenerek sizi atlatabil irler. Sizde yeni şeyler öğrenmeye bakın.
18. Ve en önemlisi internet kullanım kontratının hazırlayıp uygulayın. Microsoft’un verdiğim adresinde bir örnek var. Bir örnekte burada gösterelim.

AİLE ÇOCUK İNTERNET KULLANIM SÖZLEŞMESİ

1. Bilgisaya r ve İnterneti kullanmak istiyorum ve İnterneti kullanırken uymam gereken bazı kurallar olduğunu biliyorum .
2. Ailemin benim güvenliğimi ve sağlığımı düşündüklerini biliyorum . Bu yüzden, bilgisaya r ve internet konusunda ki kurallara uymam konusunda ailemle işbirliği içinde olacağım. İnternetle ilgili yapmamı istemedik leri bir şey olduğunda onların sözünü dinleyeceğim.
3. Müslüman kişinin; uyanık, akıllı, ahlaklı, güvenilir, sorumlulu klarının farkında olması gerektiğini biliyorum . Kandırmayacağıma ve kandırılmayacağıma, ahlaksız çirkin şeylere bulaşmayacağıma, güven zedeleyic i davranışlara fırsat vermeyeceğime dair sorumluluğumu alıyorum
4. Adımı, adresimi, telefon numaramı, okulumu, ailemin adını, adresini, telefon numarasını ya da başkalarının beni bulmasını kolaylaştıran herhangi bir bilgiyi (tuttuğum takım, gittiğim yerler vb.), internett e tanıştığım kimseye vermeyeceğim.
5. Aileme sormadan internet aracılığıyla hiçbir şey satın almayacağım ve hiçbir kredi kartı numarası vermeyeceğim.
6. Ailemle konuşmadan internet aracılığıyla sorulan sorulara cevap vermeyeceğim. Hiçbir form doldurmay acağım ya da hiçbir yarışmaya katılmayacağım. Ayrıca girdiğim sitenin bir güvenlik ilkesi olup olmadığını kontrol edeceğim. Verdiğim bilgileri n başkaları ile paylaşılmayacağı konusunda güvence verip vermediğine bakacağım. Aksi halde hiçbir şekilde kişisel bilgi vermeyeceğim.
7. Bazı insanların kötü niyetli olabilece klerini ve çocuk olmadıkları halde çocuk gibi davranabi lecekleri ni biliyorum . Bu nedenle İnternette tanıştığım kişileri aileme söyleyeceğim. Ayrıca yeni tanıştığım kişilerden aldığım mesajları aileme gösterecek ve onların onayı olmadan bu mesajlara cevap vermeyeceğim.
8. İnternette hiçbir tartışmaya ya da kavgaya katılmayacağım. Eğer biri benimle tartışmaya ya da kavgaya yeltenirs e, onlara cevap vermeyeceğim ve ailemi konudan haberdar edeceğim.
9. Eğer hoşlanmadığım bir şeye rastlarsa m ya da ailemin benim görmemden hoşlanmayacağını düşündüğüm bir şeye rastlarsa m, geri tuşuna basacağım ya da oturumdan çıkacağım.
10. Eğer bazı kişilerin çocuklara söylememesi gereken bir şey söylediğine rastlarsa m aileme söyleyeceğim.
11. İnternetle ilgili konular hakkında hiçbir şeyi ailemden saklamaya cağım.
12. Eğer birisi bana resim gönderirse, görmemem gereken bir siteyi ziyaret etmemi ya da uygun olmayan bir dille konuşmamı önerirse ailemi durumdan haberdar edeceğim. Aynı şekilde yapmamam gereken bir şeyi yapmamı isterse, bunu aileme söyleyeceğim.
13. Ailemin onayı olmadan İnternette tanıştığım kimseyi telefonla aramayacağım.
14. Ailem yanımda olmadan ve onaylamad an İnternette tanıştığım kimseyle buluşmayacağım.
15. İnternette tanıştığım kimseye, ailemin izni olmadan hiçbir şey göndermeyeceğim.
16. Eğer İnternette tanıştığım birisi bana posta ile ya da bir kişi aracılığıyla, herhangi bir şey gönderirse aileme söyleyeceğim.
17. İnternette iyi bir dil kullanacağım ve nazik olacağım.
18. Sadece şaka yapıyor olsam bile kimseyi korkutmay acağım ya da tehdit etmeyeceğim.
19. Bilgisaya rıma herhangi bir disk ya da İnternetten bir bilgi yüklemeden önce virüs kontrolü yapacağım.
20. Ailem bana daha önce çok büyük bir tepki göstermeyeceğine söz verdiği için, Internet yüzünden başıma ne gelirse gelsin, onlara söyleyeceğim.
Adı (çocuk) _________ _________ _____ Tarih _________ ___İmza
Ebeveyn veya veli _________ _________ _____ Tarih _________ ___İmza

Son olarak söylemek istediğiniz bir husus var mı?
İnternet çok önemli değil, ama hiç önemsiz de değil. Çocuklar illa internetl e tanışacaklar. Yapmamız gereken bu tanışıklığa çocuğumuzu hazırlamak. İnterneti faydalı bir şekilde kullanmasını öğretmek. Onu internets iz bilgisaya rsız bir hayata zorlamak veya aşırı kontrol ile sınırlandırmak sağlıklı değil. Tüm tedbirimi zi alalım ve Furkan suresinin son sayfasını özellikle 74. ayetini okuyarak dua edelim. “Rabbimiz, bize eşlerimizden ve soyumuzda n gözaydınlığı olacak çocuklar ihsan et, ve bizi takva sahipleri ne önder kıl”.

http://www.milligazete.com.tr/index.php?action=show&type=privfiles&topicid=193


http://www.delinetciler.net/forum/serbest-kursu/48314-haftanin-konusu-sanal-alem.html


Haftanın Konusu Sanal ALem...
Ewet Arkadaşlar Bu haftanın konusu SANAL ALEM...
Ewet bu tarz konuları bir çok kez tartışmış olsakta ilk kez bu kadar kapsamlı tartışmaya açiyorum
Bilirsini z ki sanal alemde aşk yaşanır, hırsızlık yapılır, temiz ticaret yapılır para kazanılır ki az görünen bir olaydır
iş bulunur gibi bir çok kolaylık ve güzellik
Şimdi bunların iyi ve kötü yanlarını tartışmaya açıyoruz ve bunun yanı sıra sanalda nasıl davranılmalı ve sanalda güven gibi konuları yorumlama nızı bekliyoru m

® İçeriği kopyalaya bilmeniz için Üye Olmalısınız
® Aradığınız Bilgiye Ulaşamadıysanız Üye Olmadan
Aradığınız Konuyu BURAYA Başlık Olarak Açabilirsiniz.
® Konulara Üye Olmadan Yorum Yapabilir siz


Alçak yerde tepecik,kendini dağ sayar

  Alıntı ile Cevapla   
--------------------------------------------------------------------------------
27-04-2008 #2 ELİF1925  Profil bilgileri  Forum Mesajlarını Göster  Özel Mesaj  Bloğunu gör  Makaleler ine bak Şiir Kız
 
Durum : 
Üyelik tarihi : May 2007
Bulunduğu yer : İzmir
Mesajlar : 3.021
Blog Girişi : 30
Tecrübe Puanı : 15
 
 
Hem yararları, hem de zararları bulunan internet(sanal alem), içerisinde her şeyi barındıran koca bir sanal dünya. Bu dünyada aradığınız her şeyi bulduğunuz gibi istemediğiniz şeylerle de karşılaşabilirsiniz. Özellikle müstehcen filmler ve resimleri n, gençliğin önünde en büyük tehdit olduğu kaydedili yor.
Halkın özellikle de gençlerin dilinde interneti n tanımı, kolay erişim ve argo tabiriyle “beleş” iletişim. Gençlerin ödevlerini hazırlamada, daha cok chat ve oyun oynama da kullandığı internet son yıllarda hayatımızın büyük bir bölümünü işgal etmektedi r.Aslında Gerçekleri inkârıdır sanal alem demek daha dogru bence..sa nal alem dogru amacla kullanıldıgı zaman faydalıdır..tbi hayatımızı kolaylastıran yönleri vardır..
Devir teknoloji ve internet devri… Hal böyle
olunca da; bankacılık işlemlerinden alışverişe, hatta insan ilişkilerine
kadar her şey sanal alemde yaşanır oldu.İşte bu da son günlerin en
revaçta, alternati f ilişki şeklini doğurdu.cinsellik bile sana alemde yasanır oldu..
Var olduğunu zannettiğimiz bir alem bu sanal alem dedikleri . Sihir gibi bir şey..

Sanal çöpçatan görevini de üstleniyor..

Eskiden buram buram hasret kokan mektupların yerini, şimdilerde alan e-posta (mail) mektup kültürümüzü de yok etme tehdidi taşıyor. Henüz birkaç kuşaklık ömrü daha kalan mektup yeni yetişen neslin artık tercihler i dışında kalıyor. Askerler yavuklula rına artık saf aşklarının barındığı mektupları değil, soğuk sayfalarl a, ilginç karakterl er barındıran e-postalar gönderiyor.

Genelde Sanal Sohbeti hayatında bir tarz olarak kalıcı hale getiren kişilerde gerçeğe karşı bir özgüven problemin in varlığı dikkati çekmektedir. Genelde sosyal hayata açık kişilerin internett e çok zaman geçirmedikleri gözlemlenmiştir... Daha çok içe dönük insanlar sanal sohbetle daha ilgililer . Chat bu yapıyı daha çok besliyor. Gerçek hayatta konuşamayan, beğenilmeyen, dışlandığını düşünen bir kişi zamanının çoğunu internett e, chat yaparak geçirmektedir.Eşiyle çok yüzeysel tartışmalar yapıp problem yaşayan birçok kadın ve erkek internet üzerinden tanıştıkları kişilerle bu problemle ri paylaşmaktadır. Bu paylaşım farklı cinsleri birbirler ine yakınlaştırarak yeni bir ilişkiye kapı aralamakt a ve var olan bir kurumu yıkmaktadır. Bazen bu durum aile kurumunu dağıtmasa da aldatma diye ifade edilen bir başka soruna sebep olmaktadır.

Anne ve babalara cok iş düsüyor

İbn-i Sina’nın tabiriyle “çocuklar muma benzer, çocukluklarında kolay şekil alır, geleceğe bunları sağlam taşırlar”. Çocukluk yaşantıları insanın geleceği ile ilgili çok büyük önem taşır. Böyle hassas bir dönemde çocukların her konuda olduğu gibi internet konusunda da anne ve babalarına ihtiyacı vardır..


Valla o kdr göreceliki bu sanal alem yazdıkca bitiremiy orum..

işte islam ilmihalin den alınan bugünleri anlatan güzel bir söz..peygamber kıssaları ya da enbiya tarihinde (Kıssâsu'l-Enbiyâ).. sanırım her seyi acılklıyor sanal alem hakkında...

-Bir düğmeye basınca insanların sesini yanında gibi duyacaksınız sureti hemen karşınıza gelecek…., hatta bir insan dünyanın her tarafından bir anda olabilece k, mesafeler çok kısalacak, bir aylık yollara bir günde gidilip gelinecek…..,işte o zamanlar insan sureti ( resim, fotoğraf, heykel ) yapmak en geçerli meslek haline gelecek, bina, zina, yalan, talan çoğalacak, hatta bunları yapanlar çok revaçta olacak, baş üstüne taç olacaklar ……

Bence yararından cok zararı var sanal alemin..

Alıntı ile Cevapla   
--------------------------------------------------------------------------------
27-04-2008 #3 premier2  Profil bilgileri  Forum Mesajlarını Göster  Bloğunu gör  Makaleler ine bak Banned
 
Durum : 
Üyelik tarihi : Apr 2007
Bulunduğu yer : izmir
Mesajlar : 2.134
Blog Girişi :
Tecrübe Puanı : 0
 
 
Şimdi bu konuyla ilgili sayfalarc a yazı bulmak bile mümkün ama bunu hazırcılığa yorduğum için yapmak istemiyor um tamam konuyla ilgili bir çok şey okurum ama sonuçta kendi fikrim benim için önemlidir
Şimdi sanal alem banal alem deyip beylik laflar etmeye gerek yok bence arkadaşlar yani sonuçta bunu seviyoruz onun için yapıyoruz yani şimdi burayı bir aile gibi düşünün sizin dediğiniz gibi sanal da olsa herkes yurdun değişik yerinden hatta yurt dışından olanlar bile var yani şimdi bu bizim sosyal hayatımızın içine kapanıklığımızın bir simgesimi bence hayır yani bu bilemiyor um bana göre mutluluğun paylaştıkça arttığı üzüntünün paylaştıkça azaldığı teorisini n bence açıklamasına çok iyi bir ortam
Yani hepimiz yurdun değişik yerlerind e değişik işlerle uğraşan değişik yaş grubuna değişik meslekler e sahip insanlarız ve burda konuştuğumuz insanları belki hiç göremiyeceğiz ama bu bizim sanal olduğumuzu karşıdakini öyle gördüğümüz anlamına gelmez aslında bu sanal alem sözü de bana çok yanlış geliyor sahtecili k arkadaşçılık dermiş gibi   Alıntı ile Cevapla   
--------------------------------------------------------------------------------
27-04-2008 #4 marvelgir l  Profil bilgileri  Forum Mesajlarını Göster  Özel Mesaj  Bloğunu gör  Makaleler ine bak Paylaşımcı Üye
 
 
Durum : 
Üyelik tarihi : Jan 2008
Mesajlar : 161
Blog Girişi :
Tecrübe Puanı : 9
 
 
ödüllü bir kompozisy on yarışması vardı interneti n hayatımızdaki olumlu ve olumsuz yanları diye.katılım pek fazla olmayınca dil anlatım öğretmeni bunu yazmam için bana görev verdi.ama yoğun olduğumdan dolayı yazamadım.internet hayatımızda büyük bir yer kaplıyor bu bir gerçek.olumsuz yanları da var tabii.son uçta bilinçli bir kullanıcı olmak lazım.   Alıntı ile Cevapla   
--------------------------------------------------------------------------------
27-04-2008 #5 aso2  Profil bilgileri  Forum Mesajlarını Göster  Özel Mesaj  Bloğunu gör  Makaleler ine bak NBA DELİSİ
 
Durum : 
Üyelik tarihi : Jun 2007
Bulunduğu yer : İstanbul
Mesajlar : 3.467
Blog Girişi : 2
Tecrübe Puanı : 16
 
 
Ne kadar sanal alemi kötülesekte..Hayatımız sanal alem'de geçiyor..Sanal alemin ii yanlarımı daha çok kötü yanları mı daha çok?İlkten bunu bulmamız gerek...B ence iyi yanları kötü yanlarından daha çok...

Alıntı ile Cevapla   
--------------------------------------------------------------------------------
27-04-2008 #6 darkness_  Profil bilgileri  Forum Mesajlarını Göster  Özel Mesaj  Bloğunu gör  Makaleler ine bak Forumun Masum şeytanı
 
Durum : 
Üyelik tarihi : Nov 2007
Bulunduğu yer : уєяѕιѕ xD
Mesajlar : 1.663
Blog Girişi :
Tecrübe Puanı : 11
 
 
Bende diğer arkadaşLarıma katıLıyorum...SanaL Alemin bazı iyi yanLarınıda qörsekte,asLında çok kötü bir şeydir.Fakat insanLarın çoğunun qününün yarısı sanaL aLemde qeçiyor....BazıLarı sanaL aLemLe yatıp onunLa kaLkıyor.SanaL aLemde çoğu insan kimLikLer inide ortaya koyuyor ve bundan onLar zararLı çıkıyor..
 
●●«тнє ιηησ¢єηт∂єνιℓ»●●


  Alıntı ile Cevapla   
--------------------------------------------------------------------------------
02-05-2008 #7 y7k5  Profil bilgileri  Forum Mesajlarını Göster  Özel Mesaj  Bloğunu gör  Visit Homepage  Makaleler ine bak Emektar
 
Durum : 
Üyelik tarihi : May 2007
Bulunduğu yer : “Aynalar Koridorun da Aşk...”
Mesajlar : 682
Blog Girişi :
Tecrübe Puanı : 12
 
 hm sanalmi gerçekmi bu bence bir kandirmac a
internet oncelikle bilgiye ulasmanin en guzel yolu...te knoloji hangi amacla kullanili rsa o amaca hizmet eder..tum dunya ile iletisime gecmenin en kolay ve ucuz yolu...tu m gun isinden baska sosyal hayati olmayan insanlar icin bir rahatlama ...yeri.. .sayarsak faydasi çok...

ama madalyonu n birde diger yuzu var...ken dini sanal alem diye kandiranl arin ve buna gercekten inanipta burda kendini farkli sekillerd e gostertme ye calisanla rinda yeri...

internet alemi kanunsuzl uklarinda kolayca yapildigi bir yer..

ama unutulmam asi gereken suki sanal diye bir sey yok..nasi l telefon bir iletisim araci ise internett e ole bir arac önemli olan bizim bu elimizdek i teknoloji hangi amaçla kullandig imizdir.. ..

iletisim kurdugumu zda belki karsimizd akini gormuyoru z....ama o insanla herseyi konusup bilgi alisveris inde vs bulunabil iyoruz ..bazen gulup bazen kizip bazense mutlu olabiliyo ruz.... mademki tum bunlari hissedebi liyoruz bunu nasil yok sayabilir iz...

gormek icin gözlermi lazim sade..
kalpler göremezmi sizce...?

http://nedir.antoloji.com/sanal-alem/

SANAL ALEM DEDİKLERİ -1-
ONUN ŞİFRESİNİ NASIL ÇÖZDÜLER-BİR REYTİNG SANİYEDE NASIL 200 OLDU.

Sayın Dostlar; Hayatımızda her konuda hudutlarımızı aşmadan hakkımızı da toplumdak i ilişkilerimizle bütünleştirerek sürdürüyoruz. Bazen bu hayat içinde hukuk kuralları bazı zamanda örf ve adetlerim izin ağır basmasıyla dengeyi o hassas çarkın içinde çeviriyoruz. Bazılarımız bu çarkı kendi yağı ile çevirirken; Bazılarımız yağı başkasından alıp silindiri bile yedekten kullanıyor. Bazılarımız da semazenin dönüşü gibi hep aynı…..Çark asla iflas etmeden dönüyor dönüyor.. Düzenek asla bozulmuyo r. Çünkü amaç hep hak yolu.

Bireyin kendi yaşantısını kendi yaşam ideolojis ini hayatı içinde uygularke n toplumun değerlerini şahsileştirmeden sert tavırlar almadan sürdürmesi; Düşüncelerini bilime mantığa dayandırarak anlatması ona daha da değer kattığı bir gerçektir. Şayet mantık ahlak ve inanç dışına çıkarsa o zamanda aynen aynada ki buharın kısa zaman içinde yok olup kendi sıfatını görmesi gibi; bir gerçekle karşı karşıya kalır. O anda kendisiyl e yüz yüze yani; Bu düşünceden yola çıkarak sanal alem yada internet dediğimiz bilgiyi, kültürü, bilimi en yakınımıza getiren evrensel bir medeniyet i idrak ettik. Bu muhteşem bilgi kaynağı her şekilde kullanıma da hazır.

Kimi; interneti bilime yatırım yaparak kullanıyor.

Kimi; internet aracılığıyla sevdikler iyle harika duyguları yaşayarak ve de yaşatarak en gelişmiş sistemiyl e hayata geçiriyor.

Kimi; saatlerce faydası olmayan konulara dalıp oyunlar oynuyor.

Kimi; insanı korkutara k sindirere k baskıcı gücünü kullanara k karşı tarafın temel hak ve özgürlüğüne adeta set koyuyor. Bu baskıcı gücü her şekilde kullanara k yorum yapıyor yaptırıyor.

*Kimi; msn adresini bildiği kişi adını kullanara k sana en son çektirmiş olduğum çıplak fotoğraflarımı gönderiyorum; diye mesajı tüm guruba gönderip bu msn adresini bildiği kişiyi aklı sıra toplum içinde rezil etme yolunu arıyor.

*Kimi; msn adresini bildiği kişinin arkadaş gurubunda n birinin adını kullanara k hakaretin sövmenin en edep dışı olanını yapabiliy or. Paket halinde virüs programını da karşı tarafın bilgisaya rına zarar vermek üzere gönderiyor.

*Kimi; siyasi amaçlı yorumları belki 5-6-9 ayrı ayrı rumuzla insan onur ve gururunu ağır şekilde rencide ederek gönderiyor. Yaşantı şeklini beğenmediği kişiye, giyim şeklini beğenmediği kişiye sen yobaz bir düşünceye sahipsin, gericisin mantığıyla kişilerin özel hayatına giriliyor . Şifresi bile çözülüyor. Yapmış olunan yasalmış gibi. Karşı tarafın kendine ait bir fikri bir düşüncesi ya da yasal hakları yokmuş gibi. Herkes, özel hayatına ve aile hayatına saygı gösterilmesini isteme hakkına sahiptir. Özel hayatın ve aile hayatının gizliliğine dokunulam az.

Kimi; saniyede 2 den 80 e 80 den 200 e çıkarak sitenin bilgi işleminde çok kişi varmış gibi göstererek reytingin i yüksek tutabiliy or. Şok. Şok. Şok. Acaba ne oldu da bu anında bu kadar yükseldi. Araştırıp öğrenince reklam merakı illetinin esiri olunduğunu öğreniyorsunuz. Reklamdan haksız kazanç sağlamak amaçlı yani.

*Kimi; harcanıyorsunuz buralarda be diyerek kişinin ar ve haya duygularıyla oynamakta . Herkes vicdan inanç ve kanaat hürriyetine sahiptir.

*Kimi; umarım şimdiye kadar yazdıkların gibi baştan savma olmaz.diy erek incitici olabilmek te.

*Kimi; yahu bırak şu yazmayı kardeşim artık. Sanırım çok az okuyorsun uz. Size tasfiyem yazmaktan vazgeçin, en azından şimdilik. Çok okursanız belki birkaç yıl sonra yazabilec ek düzeye gelebilir siniz. Sizi kırmak istemiyor um. Bu yorumumla ileride daha da madara (yalanın yanlışın ortaya çıkması) olmamanız için beklide size iyilik yapıyorum. Diyerek kendisini n zaten ne olduğunu bu cümlelerle çok iyi ifade edebilmek te. Çünkü kendisi evrensel bir kültür abidesi YARADILMIŞ OLAN EN BÜYÜK ŞAHSİYET.

Her şeyi bildiğini zannetmek cehaletti r.
Cehaletin i ilim zannetmek en büyük felaketti r,
İnsanı yücelten, tevazudur . Haddini kendini bilmektir .
Asıl ZAFER, içindeki düşmanı kendini yenmektir .

*Kimi; ama ben seni bilirim insanlarl a konuşurken bu kadar içten ve terbiyeli olamıyorsun anlarsın sen yazmaktan vazgeç gerçek yazarlara ayıp etme diyerek; açığı örtmesi gerekirke n hakaretin en alasını yapabiliy or. Çünkü kendisi söylediğinin aynısı. Kişi kendinden bilir işi. Hem o kişiden nemalanır hem de arkasından kuyusunu kazar. Kuyu kazma teknikler ini iyi bilir.

*Kimi; sizin mezuniyet iniz ne Allah aşkına ağzı olan konuşuyor şu memlekett e diyerek eğitim almış, alamamış yada eğitimini zorunlu sebeplerd en dolayı bırakmış olanları çok sıradan bir üslup kullanara k aşağılama yapabilme kte. YUNUS EMRE’ bir sözünde derki; ” Öyle insanlar gördüm ki üstünde elbise yok. Öyle elbiseler gördüm ki içinde insan yok”

Kimi; kişilerin Kredi Kartına ya da hesap numaralarına girerek bankadan paraları çok farklı entrikala rla kendi hesaplarına yükleme yapabiliy orlar. Sanki kendileri alın teri dökmüş gibi.

Oysa bilindiği gibi bilgisaya r sayısal ve mantıksal işlemleri kendi kendine yapan bir araç. Biz insanoğlu bu aygıtı yaptık. Ama ona bile internet aracılığıyla kendi egomuzu yükleyerek çarkını bozduk. Bilgiyi ilimi öğrenip gerçek kültüre erişmeden vaz geçip hakaret etme yolunda onunda bellekler inin sistemine maalesef çirkinlikleri yükledik. Çirkinlikleri sevenler tarafından monte ettik. Bilginin temeline açıkçası daha şimdiden çok istekli bir şekilde kendini donanımlı zanneden VİRÜSLER el attı. Bu virüsler hem toplumsal hem de siyasal açıdan çevremize enfeksiyo n yaymaya başladılar. Oysa Dünya kuruldu kurulalı parazitle r her zaman yok olmaya mahkum edilmişlerdir, Yok olmuşlardır.

Sanal olan her şey negatifti r. Esas ise gerçeklerin bir gün mutlaka yaşatılması istendiği gibi yaşatılacağıdır. Adalet insanların eşit olduğu tek merci olması dolayısıyla bir gün hakların mutlaka hak sahipleri tarafından alınacağıdır. Toplum içinde insana zarar vermek hile yapmak yüce dinimiz tarafından kesinlikl e yasaklanmıştır. Bu fani Dünyada toplum içindeki sorumlulu klarımızı ahlaki kurallara uygun yaşamayı kendimize ilke edinmeliy iz.

Dürüstlüğü Allahın bulaşıcı bir hastalık gibi hepimize vermesini en içten duygularımla temenni ediyorum.
Sevgili dostlar aman dikkat şifreniz çözülüp deşifre edilebili rsiniz.


HUKUKİ DAYANAKLA R
-----
• Bilgisaya r yoluyla dolandırıcılık TCK 503-507: Dolandırıcılık ve iflas
• Bilgisaya r yoluyla sahtecili k TCK 316-368: Sahtecili k suçları.
• Kanunla korunmuş bir yazılımın izinsiz kullanımı 5846’nolu fikir ve sanat eserleri kanunu (FSEK)
• Yasa dışı yayınlar TCK 125-200: Devletin şahsiyetine karşı cürümler;
TCK 480-490: hakaret ve sövme cürümleri
TCK 426-427: Halkın ar ve haya duygularını inciten veya cinsi arzuları tahrik eden ve istismar eder nitelikte genel ahlaka aykırı: ve diğer anlatım araç ve gereçleri.
* Bilgisaya r sistemler ine ve servisler ine yetkisiz erişim ve dinleme “bilişim alanında suçlar TCK 525a,b,c ve d’ maddeleri dir.

YENİ TCK’da BİLİŞİM SUÇLARI
1 Nisan 2005 tarihinde yürürlüğe girmiş olan yeni TCK’nın kapsamında, bilişim sistemler ine karşı işlenen suçları da gerekçeleriyle birlikte yer alıyor.
Bilişim sistemine girme, sistemi engelleme, bozma, verileri yok etme veya değiştirme, tüzel kişiler hakkında güvenlik tedbiri uygulanma sı, banka ve kredi kartlarının kötüye kullanılması kapsamındaki suçları tanımlayan kanun maddeleri TCK’nın 243-246 maddeleri nde yer alıyor.

BİLİŞİM SİSTEMİNE GİRME
Madde 243-(1) Bir bilişim sistemini n bütününe veya bir kısmına, hukuka aykırı olarak giren veya orada kalmaya devam eden kimseye iki yıla kadar hapis veya adli para cezası verilir.
(2) Yukarıdaki fıkrada tanımlanan fiillerin bedeli karşılığı yararlana bilen sistemler hakkında işlenmesi halinde verilecek ceza yarı oranına kadar indirilir .
(3) Bu fiil nedeniyle sistemin içerdiği veriler yok olur veya değişirse, iki yıldan dört yıla kadar hapis cezasına hüküm olunur.

SİSTEMİ ENGELLEME, BOZMA, VERİLERİ YOK ETME VEYA DEĞİŞTİRME
MADDE 244.- (1) Bir bilişim sistemini n işleyişinin engelleye n, bozan, sisteme hukuka aykırı olarak veri yerleştiren, var olan verileri başka bir yere gönderen, erişilmez kılan, değiştiren, yok eden kimseye bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası verilir.
(2) Bu fiillerin bir banka veya kredi kurumuna ya da bir kamu kurum veya kuruluşuna ait bilişim sistemi üzerinde işlenmesi halinde, verilecek ceza yarı oranında arttırılır.
(3) Yukarıdaki fıkralarda tanımlanan fiillerin işlenmesi suretiyle kişinin kendisini n veya başkasının yararına haksız bir çıkar sağlanmasının başka bir suç oluşturmaması halinde, iki yıldan altı yıla kadar hapis ve BEŞBİN güne kadar adli para cezasına hüküm olunur.

BANKA VEYA KREDİ KARTLARIN IN KÖTÜYE KULLANILM ASI
MADDE. 245.(1) Başkasına ait bir banka veya kredi kartını her ne surette olursa olsun ele geçiren veya elinde bulundura n kimse, kart sahibinin veya kartın kendisine verilmesi gereken kişinin rızası olmamaksızın bunu kullanara k veya kullandırtarak kendisine veya başkasına yarar sağlarsa, üç yıldan altı yıla kadar hapis cezası ve adli para cezası ile cezalandırılır.
(2) Sahte oluşturulan veya üzerinde sahtecili k yapılan bir banka veya kredi kartını kullanmak suretiyle kendisine veya başkasına yarar sağlayan kişi, fiil daha ağır cezayı gerektire n başka bir suç oluşturmadığı takdirde, dört yıldan yedi yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

TÜZEL KİŞİLER HAKKINDA GÜVENLİK TEDBİRİ UYGULANMA SI
MADDE. 246.- (1) Bu bölümde yer alan suçların işlenmesi suretiyle yararına haksız menfaat sağlayan tüzel kişiler (

http://oktayahmed.com/blog2/?p=432
make money
2 Aralık 2007
SANAL ÂLEM NEDİR?
Kategori: Tartışma, İnternet, Bakış, Bilim, Deneme, Zekâ, Felsefe � Oktay Ahmed @ 6:54 pm
 Yaşıyoruz. Ölüyoruz. Her şey, hiç sonu gelmeyece k gibi gerçek.

Matrix filmlerin den sonra bu konuyu çok daha ağır ağır düşünüyorum. Gençliğimin felsefesi şimdi enerjimi daha da çok çalıyor.

İnternet hayatımıza sanal bir boyut kattı. Milyonlar ca insan sanal âlemde (cyber world), oysa dışarı çıkınca o dünyadan hiçbir iz yok. Bilgisaya r başında o kadar gerçek, dışarıda hiç yok gibi.

Gelecekte herkes kendi sanal âlemini kuracak. Teknoloji çok ileri gidecek. Oturduğunuz yerden dünyayın her yerine gidebilec eksiniz. Matrix gibi. Orası çok gerçek gibi görünecek, oysa aslında olmayacak . Bugünkü bilgisaya r oyunları bu geleceğin “matrix”lerine kıyasen, tamamen sıfır olacak.

Biz zaten bir “matrix”in içindeyiz. Kendi kendimize de başka “matrix”ler yaratacağız.

Rüyalarımız bir “matrix” değil mi ki? Veya “matrix” hatırası? Gölgesi? İsteği?
Moleküller atomlarda n, atomlar da proton, nötron, elektronl ardan ibaret. Bunlar ise quarklard an, mezonlard an, bilmemnel erden ibaret.

Dünyamız güneş sistemini n bir parçası, o da başka sistemin, o sistemler de galaksimi z “Samanyolu”na ait. Galaksimi z de “galaksi grupları”na ait. Bizim son fiziksel sınırımız, uçsuz bucaksız gibi görünen bu uzay. Ama aslında “uzay” son mu? “Son” ne demek? “Son” varsa, “ilk” de var. O zaman iç içe girmiş sistemler in temeli yıkılmıyor mu?

 Aslında bakarsanız, “aşağı” inince son yok, “yukarı” da binince son yok. Her şey, başka bir “sistem”in parçası, temel taşı.

Zaman da öyle. Hep çok gerçek gibi görünür, oysa her “an”, aslında bir “sistem”in temel taşı.

Neyin nerde başladığı, nerde bittiği belli değil. Her şey var. Her şey yok. Aynı yerde. “Var” ve “yok” ne ki?

İç içe yaratılan “dünya”lar, sadece kendileri nden daha büyük bir başka “dünya”nın inanılmaz derecede küçük bir parçası.

Mikroplar bizim dünyamızdan habersiz yaşıyor, değil mi?
“Kara delik”lerdeki mekân-zaman eğrilmesi neyi gösteriyor, nereye bağlıyor? Bu kadar çekim (gravitasy on) neden? İnsan “zekâ”sı bir nevi kara delik değil mi? Nereye bağlıyor bizi?

Mutlak gerçek var mı ki? Sistemin tâ kendisi bu değil mi? Aslında “mutlak gerçek” yanlış kurulan veya kurulduğu zannedile n bir kavram değil mi? Hep iç içe girmiş, bağlı “dünyalar” aklıma geliyor.

Düşündükçe deliresim geliyor…



http://www.fikrin.net/fikir-1255-sanal_alem.html

sanal alem
acaba sanal alemde ben şuanki yazılarımı bile yazdığım da
ne kadar içten davranıyorum iş olsun diye mi yazıyorum
açıklıyim mesaj yazmak için en az 5 fikir belirtmek gerekiyom
buda benim ilk fikrim olsun
5 fikir meselesi çok saçma
selcuk, Erkek, 24 yaşında | 2 fikir yazılmış | tarih: 09 Ocak 2008 | 1 kişi okuyor
BEN_ce [Elit Üye] diyorki
İçten davranmayı artık sorgulama yalım; lütfen... Davranışlarımızın içten, samimi olmsı çok hoş. Buna hem kendimizi n hem de yaşadığımız toplumun diğer üyelerinin ihtiyaçları var. Değil beş, binlerce, milyonlar ca,milyarlarca... Düşünce üretmek zor olmamalı.Yüksünmemeliyiz bunu.O kadar hurafeler le,mış-muş msallarla doldu ki ortalık.Bunlar üretilemeyen düşüncelerin bıraktığı boşluğu kaparak insanları insan olmaktan çıkaran bir tür virüs / mikrop.Düşüncelerimizle aşısı olalım bunların.
tarih: 10 Ocak 2008 | Konu: sanal alem | Bu fikir 1 onay almışbirkimse [Elit Üye] diyorki
Sondan başlayarak ilk konunuzda size eşlik etmek isterim selcuk;

5 fikir limiti, sizin gibi yeni üye olan kimseleri n, siteye girer girmez bilhassa bayan kullanıcılarımıza mesaj yazma ve site amacının genel bir düşünsel paylaşım platformu ndan, bireysel arkadaşlık kurma uslubuna sahip olmasını önlemektir. Yani site içerisinde bireysel yazışmalar için, önce sitenin genel ortamına vakıf olmak gerekmekt edir.

İkinci olarak, "konu" ve "fikir" içerikleri farklıdır ve ne yazık ki bu konuyu açmanız ilgili 5 fikir limitiniz e +1 fikir olarak yansımayacaktır, yani hala 5 konuya fikir yazmanız gerekmekt e :=) Fakat "yok ben illa direk özel mesaja yönelicem" diyorsanız, bir çok arkadaşlık sitesi bulunmakt a, doğru adrese gitmeniz için google.co m size bu konuda yardımcı olacaktır.

Gelelim asıl konu başlığına;
açılmak için açılmış bir konu izlenimi uyandırdı bende, daha önce cevap verdiğim son iki maddeside bunu doğrular gibi :=) Yani problemi genel bir teknoloji sorununda n bireysele indirmeni zde fayda var "Acaba ben ne kadar içten bir kimseyim" şeklinde, zira ben içtenim.

Saygılarımla..


http://www.amaney.com/forum/genel-kultur/23408-internet-nedir-ne-ise-yarar-internetin-yararlari-faydalari-ve-zararlari.html

İnternet nedir? Ne işe yarar? İnternetin yararları (faydaları) ve zararları

--------------------------------------------------------------------------------

Eğer son on yılınızı ıssız bir adada geçirmediyseniz “internet”i mutlaka duymuşsunuzdur.

İnternet, 1960’larda ABD ile Sovyetler Birliği arasındaki soğuk savaş yıllarında olası bir nükleer savaş sırasında kopabilec ek askeri iletişimi sağlamak amacıyla kurulmuş bir sistemdir . ABD ordusu bu endişe ile bir ana bilgisaya ra bağlı yeni bilgisaya r sistemler ini farklı şehirlerde kurarak bunları hızlı telefon hatlarıyla birbirine bağlamış ve aralarında bilgi transferi gerçekleştirmiştir.

Daha sonra yeni teknoloji lerle desteklen erek gelişen “internet” 90’lı yıllarda halk arasında yaygınlaşmaya başladı. Peki böyle önemli bir amaç için kurulmuş olan “İnternet”in bugünkü durumu nedir?

Bugün üstün teknoloji ler ve yepyeni özelliklerle renklendi rilmiş olan internet, aslında dünyanın herhangi bir yerindeki bilgisaya r kullanıcısına ulaşabilme ve onunla bilgi alışverişi yapabilme imkanı sağlayan bir sistemdir .Günümüz gençleri bize kazandırılan yeni siteler sayesinde oldukça genişbir bilgi kaynağına sahipler. Fakat ne yazık ki, artık insanları eğitici, bilgilend irici siteler yerine çöpçatan siteleri, kameralı sohbetler, chat programla rı, oyun siteleri, 18 yaşından küçük çocuklarımızın psikoloji lerinin resetlend iği kolaylıkla her yerde karşımıza çıkıveren pornograf ik siteler, sanal şans oyunları ve yaşadığımız şehirde insan kalmamış gibi farklı farklı yerlerden beş dakikada sevgili buluveren siteler pek rağbet görüyor…

Peki neden ilgi duyuyoruz böyle sitelere?

Çünkü siteye girdiğimizde bambaşka bir dünyayla karşılaşıyoruz. Bu siteler özellikle ilgi çekmek için şaşaalı bir dünyanın kapısın açıveriyor bizlere.H ep bir sonraki sayfada ne olduğunu merak etmemiz için dizayn edilmiş bu siteler, sanal tabiriyle tıklayanı yaşadığı dünyanın dışına, bir hayal ülkesine götürüyor. Ve biz bu hayal aleminin içinde istediğimiz her kimliğe bürünüveriyoruz.. Hal böyle olunca gerçek hayattaki sorumlulu klarımızı, sosyal hayatımızı,hayata karşı görevlerimizi unutuyoru z.Yavaş yavaş dış dünyadan kopup kendimize yeni bir sanal dünya yaratıyoruz.Ve dolayısıyla sanal insancıklara sahip oluyoruz.

Biz çocukluğumuzda salıncaklara binerdik koşar, oynar ,arada düşer canımızı yakardık, ama gerçek dostlarımız, etten kemikten arkadaşlarımız vardı.Şimdiki çocuklarımızın en yakın dostları savaş oyunları,strateji oyunları. Bunların çocuklarımızın psikoloji lerinde nasıl izler bıraktığı hakkında bilginiz var mı?

Bence en azından gelecek nesli kurtarmak için ilköğretim derslerin e ‘’İNTERNET NEDİR NE İŞE YARAR?’’ dersi de eklenmeli ..


İnternetin yararları

Eğitim ortamlarında kullanılabilecek olan bilgi ve iletişim teknoloji leri arasında Internet önemli bir yer tutmaktadır. Artık öğrenciler okul ve sınıf gibi öğrenme ortamlarına, evden ya da Internet Café gibi ortamlard an hiç değilse bir kere olsun Internete bağlanmayı öğenmiş olarak gelmekte ve okul ortamlarında kullanılacak olan eğitim teknoloji lerinin de en az bu düzeyde olmasını beklemekt edirler.

Burada eğitim sistemimi ze ve eğitimcilerimize düşen görev Interneti n sadece verimli çalışan bir altyapı kurmaktan öte öğretim ve öğrenme ortamlarında çocukların bilgi, beceri ve tutumlarını olumlu yönde etkileyeb ilecek bir öğrenme aracı olarak kullanılabilmesini sağlamaktır. Bunun için yeni teknoloji k altyapı, yeni bilgisaya r dersi müfredatı ve teknoloji nin ders programla rına entegrasy onu gereklidi r.

İnternetin eğitim ortamlarında yararlı bir şekilde kullanımı aşağıdaki farklı şekillerde gerçekleştirilebilir.

1. İnternet Okuryazar lığı

Örneğin 19 öğrenci makinalı, bir öğretmen makinalı ve bütün makinaların Internet'e bağlı olduğu bir bilgisaya r laboratuv arında öğrencilere bilgisaya rın temel kullanım alanları ve temel beceriler öğretilirken Internet temel kullanımı ve bundan anladığımız e-mail yollama, alma, e-mail'e dosya ekleme, Internett e bilgi arama, adresleri tanıma, arama motorlarını kullanma, chat ortamını kullanma, haber listeleri ne üye olma gibi temel bilgiler kapsanabi lir. Burada önemli olan her öğrencinin bilgisaya r başında uygulamalı olarak öğretmenin yönergelerini birer birer takip etmesi ve kendi kendine uygulamasıdır. Burada dikkat edilmesi gereken öğrencilere bu beceriler i kazandırırken verilecek örneklerin öğrenci ve okul hayatı için yararlı örnekler olması gereğidir. Örneğin müze giriş saatlerin i müzenin web sitesinde n öğrenme, ilgi duyduğunuz bir edebiyatçıya ya da gazete köşe yazarına e-mail yollama, ya da yurtdışındaki üniversitelerle ilgili bilgilere ulaşma gibi.Okul un bilgisaya r ortamında bu hedeflere yönelik olarak sağlanmış ve kullanılmış Internet bağlantısı amacına ulaşmış demektir.

2. Bilgisaya r Laboratuv arında İnternet Merkezi

Ayrıca temel bilgisaya r kullanımı dersleri için atanmış bu bilgisaya r laboratuv arlarının okulun ders dışı saatlerin de okulun bulunduğu yöredeki anne babalar ve diğer ilgili kişiler için bir kaynak merkezi, Internete erişim ve Interneti kullanmayı öğrenme merkezi olarak kullanılabileceği de unutulmam alıdır.

3. İnternette Bilgi Arama ve Araştırma Yapma

Temel İnternet kullanımının bir adım ötesindeki kullanım öğrenci ve öğretmenlerin gelenekse l yöntemlerle yürütülmekte olan dersler ve ödevler için araştırma yapma ve bilgilere erişme gereksini mlerine cevap vermektir . Burada öğrenci ve öğretmenler ilgili ders saatlerin in dışında ya da ilgili ders öğretmenleri tarafından uygun görülüyorsa ders saatleri içinde, önceden kullanım saatleri planlanmış şekilde Internete bağlı bilgisaya r laboratuv arına gelip bireysel olarak ya da öğrenci grupları olarak Internet bağlantısından yararlana bilirler. Burada öğrencilerin Temel Bilgisaya r Kullanımı ya da Temel Internet Kullanımı derslerin de öğretilen Internett e bilgi arama beceriler ini kavramış ve iyi kullanıyor olmaları gerekir. Aksi takdirde öğrenciler ders ve ödev gereksini mi olan bilgilere ulaşmak için gereksiz zaman kaybedebi lirler. Bu kullanım içersinde Internet üzerinde erişilen bilgileri n laboratuv arda bulunan yazıcıdan kağıt üzerinde çıktısı alınır ve ödevlerin hazırlanmasında bu bilgiler kullanılır.

Bu düzeydeki İnternet kullanımında öğretmenlerin ise arama yapacakla rı arama motorlarını daha önceden tanımış olmaları, aradıkları bilgi parçaları ile ilgili olabilece k diğer alanları belirlemiş olmaları ve gidecekle ri adresleri mümkünse daha önceden hazırlamış olmaları gerekir. Ancak bu şekilde öğretmenler zaten çok sınırlı olan ders dışı saatlerin i verimli şekilde kullanmış olabilirl er. Bu beceri ve yöntemler öğretmenlere yönelik olarak verilen "Öğretmenler için Temel Bilgisaya r Kullanımı" ya da "Öğretmenler için Temel Internet Kullanımı" gibi eğitim seminerle rinde verilmekt edir.

4. Bilgisaya r Destekli Öğretim bağlamında internet Projeleri

Teknoloji nin ders programına entegrasy onunu simgeleye n bu kullanımda amaç Internet kullanımının "Bilgisaya r Destekli Öğretim"in temelini oluşturan "Proje Tabanlı Öğrenme Modeli" ve bu model içersinde Interneti n bir araç olarak kullanılabilmesidir. Bu uygulamad a örneğin 10 öğrenci bilgisaya rlı ve bir öğretmen bilgisaya rlı bir laboratuv arda (ya da sınıf ortamında) önemli olan dersin bilgisaya r dersi değil normal konulu bir ders olmasıdır. Sadece bu ders içinde bilgisaya r beceriler i bir araç olarak kullanılmakta ve örneğin Internet üzerinden araştırılarak bulunacak bilgiler de ek öğrenme malzemesi olarak algılanmaktadır. Buradaki uygulama öğrenci ve öğretmenin temel bilgisaya r kullanma beceriler i arasında Internete erişim ve Internet üzerinde araştırma yapma beceriler ini esas dersin işlenişi içersinde bir araç olarak kullanmasıdır. Bu uygulamanın gerçekleşebilmesi için ders konusunun (ya da konularının) Proje Tabanlı Öğrenme Modeline göre ekip çalışmasına imkan verecek, hem konuyla ilgili hem de süreç beceriler i ile ilgili eğitim hedefleri nin kazanılmasına yol açabilecek, öğrenciyi aktif kılabilecek, ders konusu ile gerçek dünyadaki bir problemin çözülmesine yönelik olarak kurgulanmış bir "Proje Senaryosu" etrafında uygulanma sı gerekir. Tekrarlam ak gerekirse bu uygulama ya normal sınıf içersine yerleştirilmiş Internete bağlı bilgisaya rlar aracı ile (sınıftaki bilgisaya r sayısı öğrenci sayısından az olabilir) yapılır ya da o ders, öğretmeni ve öğrencileriyle birlikte Internete bağlı bilgisaya rların bulunduğu bilgisaya r laboratuv arına taşınır.

(Bu taşınma işlemine diğer bir çözüm de aşağıda sözünü edeceğimiz "kablosuz" sınıf/lab seçeneğidir).

5. Multimedy a Üretim Ortamında Internett en Yararlanm a

Son olarak açıklanması gereken eğitici Internet kullanımı uygulaması gerek gelenekse l biçimde uygulanma kta olan derslerin ödev ve proje uygulamal arında ama özellikle bilgisaya r destekli öğretim bağlamında Proje Tabanlı Öğrenme Modeline uygun olarak yapılacak olan Internet Projeleri nde öğrencilerin son prezentas yonlarının hazırlanmasında yani sununun bir multimedy a sunu olarak hazırlanılmasında Internett en yararlanm a beceriler inin kullanılmasıdır. Burada sözü edilen öğretmen tarafından belirlenm iş ve ders/senaryo sonunda cevaplanm ası istenen soruları cevaplark en erişilecek bilgileri n, harmanlan acak bilgileri n Internet üzerinde metin, resim, video, ses, çizim vb. gibi çeşitli ortamlard a bulunup, kaydedilm esi ve öğrenci bilgisaya rında yeniden işlenerek proje sunusu içersine yerleştirilmesidir. Burada önemli olan bulunmuş bilgileri n aynen kullanılmayıp öğrencinin bir eğitsel hedef etrafında bu bilgileri yeniden yapılandırıp, değiştirip kendi ifade tarzını kullanara k yeni şekilleriyle ve ilişkilendirilmiş olarak yeniden sunmasıdır.

6. Diğer İleri Uygulamal ar
Burada hedeflene n web sitesi tasarımı gibi hem bilgisaya r ortamında daha ileri teknik beceriler in hem de bilginin çeşitli hedeflere yönelik olarak organizas yonu, tasarımı, görsel dilin kullanımı ve site yönetimi gibi ileri düzeyde beceriler in öğretildiği seçmeli bilgisaya r dersi ya da bilgisaya r klübü aktivitel eridir. Bu aktivitel erin ürünleri okulun web sitesi üzerinde yaymak istediği bilgiler için de (örnek ders planları, rehberlik hizmetler i, okulun tanıtımı vb. gibi) ham madde ve uygulamal arı içerebilir.

Diğer ileri uygulama Internet üzerinde bulunan bir "Sanal Kütüphane" den ders konusu ile ilgili deney ortamlarına başında oturduğunuz Internete bağlı bilgisaya rdan direkt olarak erişip sanal olarak bu deneyleri yapabilme nizdir. Bu deneyler Java geliştirme ortamında hazırlanmış ve dinamik Internet sayfaları üzerinde öğretmen ve öğrencilerin bilgisaya rlarına kadar erişebilmektedir. İlgili konu için kaç Java applet'i olduğuna bakıp, ders içinde hangileri nin kullanılması uygun olacaksa onlar seçilip kullanılabilmektedir. Burada öğrenci konu içinde deneyle ilgili parametre leri istediği gibi ve gerekirse öğretmenin yönlendirmesiyle, istediği kadar kez değiştirebilmekte ve konu ile ilgili sebep sonuç ilişkilerini kavrayabi lmektedir . Bu yazılım parçacıklarının ders içinde kullanımı özellikle deney yapma imkanı olmayan okullarda, yapılması zor ve tehlikeli olan ya da çok uzun süreler beklemeyi gerektire n deney ve konularının öğrenilmesi için büyük yarar sağlamaktadır. Kullanımı ücretsiz olan bu sanal kütüphanedeki örnekler ayrıca meraklı ve istekli eğitimciler tarafından yenilenme k üzere de kullanılabilir. Yani bir eğitimci sanal kütüphanede bulunan bir deney appletini alıp daha da geliştirerek, örneğin başka parametre ler ekleyerek tekrar kullanım için kütüphaneye geri koyabilir .

Java ortamında applet geliştirmek için öğretmenlerin ve hatta öğrencilerin düzeyinde kolaylıkla kullanabi lecekleri Java Geliştirme araçları da mevcuttur . (Örn: AgentShee ts)

Bu yöntemin en büyük avantajı Internet bağlantısını sağlayabilmiş ancak elinde çok sınırlı eğitim yazılımı bulunan okullar için büyüktür.

Sınıfta iyi bir altyapı ve Internet bağlantısı yeterli midir?

Sınıfta sorunsuz çalışan esnek ve verimli bir altyapının sağlanmış olması başarılı network ve Internet uygulamal arı için önemli bir önşarttır. Ancak bu yapının hayata geçmesi ancak bu teknoloji nin ders programına entegrasy onu anlamına gelecek olan Internet Projeleri nin yapılması ile olacaktır.

İnternet Projeleri "Bilgisaya r Destekli Öğretim bağlamında Internet Projeleri bölümünde açıklandığı gibi ders konularının Internet beceriler ini araç olarak kullandırtabilen yeni senaryola r halinde düzenlenmesiyle mümkün olabilir.

İnternet Projeleri müfredata uygun mudur?

Evet uygundur. Aslında bu tamamen öğretmenin yaratıcılığına bağlıdır. Yaratıcı ve yararlı Internet Projeleri kurgulaya bilmek için müfredatın dışına çıkmak gerekmez. Ancak müfredatın belirlediği birden fazla konu ve beceri, tutum ve davranış içeren eğitsel hedefler Internet Projeleri içinde bütünleşik olarak ya da birbirler iyle ilişkilendirilmiş olarak kullanılabilirler. Ki bu da eğitimin ve öğrenme süreçlerinin kalitesin i arttırır.

Öğretmenin ne yapması gerekir?

Öğretmenin rolü bu senaryola r içersinde daha esnek, bilgiyi aktarıcı olmak yerine birlikte öğrenen ve yol gösterici olmalıdır. Ancak bu uygulamal arın yöntemi de şu ana kadar ki formel öğretmen eğitimi programla rında yer almamıştır. (Belki yeni açılmış bulunan Bilgi ve Öğretim teknoloji leri Öğretmenliği bölümleri bunun dışında tutulabil ir). Bu yüzden hizmetiçi öğretmen eğitimi programla rıyla öğretmenlere "Eğitimde Interneti n Temel Kullanımı", " Eğitimde Internet Projeleri", "Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Internet Projeleri" gibi eğitimlerin verilmesi gerekmekt edir.

İnternet Projeleri hangi beceriler i geliştirir, hangi eğitim hedefleri ne yöneliktir?

Bilgisaya r okuryazar lığı, Internet Temel Kullanımı
Araştırma beceriler i
Problem çözme
Soru sorma
Sorunları gerçek hayatla ilişkilendirme
Çözümleri kurgulama
Bilgi tasarımı ve sunumu
Kendini iyi ifade etme
İletişim ve dil beceriler i
Diğer kültürlerle iletişim
Diğerleriyle birlikte çalışma
İş vermek, işi bitirmek, organizas yon beceriler i, zamanı verimli kullanma
Değerli bilgiyi değersiz bilgiden ayırma
Ekip çalışması, karar verme, sorumlulu k
Küresel perspekti fleri anlama
Tek doğru olmadığını kavrama
Kendi kültürünü anlatabil me tanıtabilme
Karşılaştırma yoluyla kendi kültürünü daha iyi anlama
Geçmişi anlayarak geleceği kurgulaya bilme
Üretken olma ve dünyaya yararlı bilgiler sunabilme

İnternet Projeleri hangi eğitim düzeylerinde uygulanır?

Internet Projeleri okul öncesinden başlayarak üniversite eğitiminin sonuna kadar her düzeyde uygulanab ilir.

Multimedy a üretim ortamı neye yarar? Hangi eğitsel hedeflere yöneliktir?

Multimedy a üretim ortamları sayesinde öğrencilerin bilgiyi harmanlam a, yeni şekillerde ifade etme ve yeniden yaratma beceriler i gelişebilmektedir. Bu öğrenme ortamlarında ortaya çıkan en önemli bulgulard an biri de öğrencilerin tasarım beceriler inin geliştiğidir. Tasarım somut anlamda mimari tasarım, ürün tasarımı, deney tasarımı gibi alanları içerse de oyun tasarımı, yaratıcı problem çözme, geleceği kurgulaya bilme, sistemin yeniden yapılandırılması gibi soyut alanları da içermekte ve üst düzey düşünce ve öğrenme beceriler inin kazanılmasına yol açmaktadır. Bilgisaya r ve Internet teknoloji leri bu süreçte araç olarak kullanılmalıdır.

"Temel Bilgisaya r Kullanımı Eğitimi"

Bu eğitim bilgisaya r temel kullanımı deyince akla gelen sözcük işlem, veri tabanı, hesap tablosu, resim, çizim gibi temel beceriler in eğitim ortamları ve öğretmenler için anlamlı olacak örneklerle aktarılması ve uygulamalı olarak öğrenilmesini içerir.

"Öğretmenler için Internet Temel Kullanım Eğitimi"

Bu eğitimde öğretmenler Internete bağlanma ve Interneti kullanma gibi temel beceriler i öğreneceklerdir. Internet erişimi için kullanılan e-mail programla rı ve bilgi tarayıcı programla r tanıtılacak ve e-mail yollama, alma, cevap verme, başkalarına yollama gibi haberleşme ile ilgili temel beceriler, Internet üzerinde bilgi arama, Internet adresleri nin özellikleri, arama motorlarını kullanma gibi temel işlevler öğretilecektir.

Ayrıca eğitim amaçlı yararlı web siteleri de tanıtılacaktır.

"Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve BDE'ye Geçiş Eğitimi"

Bu eğitim programı öğretmenlerin "Bilgisaya r Destekli Eğitim"e geçebilmek için uygulamak zorunda oldukları "Proje Tabanlı Öğrenme Modeli"nin temel kavramlarını, stratejil erini uygulamalı olarak kapsamakt adır. Bu kursta katılımcılar bu modele göre derslerin in yeni senaryola rını nasıl yazacakla rını, proje tanımına göre derslerin yeniden nasıl yapılandırılabileceğini, eldeki materyall erin nasıl işe koşulabileceğini ve yeni öğretmen rolleriyl e yeni öğrenci rollerini n nasıl olacağını öğreneceklerdir

"Eğitimde İnternet Projeleri"

Bu eğitimde WebQuest, NetDays, GlobaLear n, WorldLink s gibi senaryosu önceden belirlenm iş Internet Projeleri nin okul ve öğretmen tarafından nasıl planlanac ağı, senaryola rda bulunması gereken ögeler, öğrencilere yönergeler, kaynak adresler ve okulların birbirler iyle nasıl ilişki kurmaları gerektiği ve birlikte çalışma yöntemleri kapsanaca ktır.

"Multimedy a Üretim Ortamları"

Bu eğitimde öğrenciler ve öğretmenler için multimedy a ürünlerin tasarımı, görsel dilin kullanımı, bilgi tasarımı, güncelleme, yazarlık dilleri ve araçları tanıtılacak ve uygulamalı olarak kapsanaca ktır. Bu eğitimin sonunda Internett en yararlanılarak elde edilecek bilgileri n geliştirilecek öğretim malzemele rinin içinde nasıl kullanılabileceği uygulamalı olarak öğrenilecektir. Ayrıca Internet üzerinde bu materyall erin yayınlanması için kullanılan yöntemler de tanıtılacaktır.

İNTERNET BAĞIMLILIĞI İLE İLGİLİ
ALTTAKİ LİNKİ TIKLAYARA K OKUYUNUZ
http://www.google.com.tr/#hl=tr&biw=763&bih=422&q=internet+ba%C4%9F%C4%B1ml%C4%B1l%C4%B1%C4%9F%C4%B1&aq=2&aqi=g10&aql=&oq=internet+ba&gs_rfai=&fp=9f91c8ff7f71ea6e
_________ _________
« Son Düzenleme: Eylül 29, 2010, 07:24:58 ÖÖ Gönderen: administratör » Logged
Sayfa: [1]
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC
LinkBacks Enabled by LordReco | FoRuMBoL Themes